חינוך כלבים

כלב הוא חברו הטוב של האדם. הוא יכול להכניס הביתה שמחה, צחוק, חברות, הגנה, משחק, חום והמון המון אהבה.

אבל כדי שזה יקרה זה צריך לעבוד. מערכת היחסים בין האדם לכלב צריכה להיות הרמונית וטובה, כזו שמספקת את הצרכים של הכלב כגון הצרכים הפיסים- מזון, קורת גג, בריאות, בטחון, פריקת אנרגיה, תזוזה וגם צרכים נפשיים כגון תשומת לב, חום, משוב. וגם הצרכים של האדם למשל שלווה, הרמוניה בביתו, בטחון לגבי שמירת הבית ושמירה על בני הבית ועוד.

כאשר הצרכים של כל הצדדים ממומשים, ניתן להנות מהחיים יחד וזהו קשר של עשרות שנים שמכניס המון אושר וסיפוק לחיים של כולם.כדי שזה יקרה, נדרשת התאמה בין האדם ומשפחתו לבין הכלב.
זה לא ענין של מה בכך ולרוב לא ניתן לדעת מראש. אפשר לפגוש את הכלב, לשהות איתו, לשאול לגבי אופיו והרגליו וגם לגבי הרקע שלו אבל לא ניתן לחזות במדויק איך יהיה הקשר היומיומי איתו. זה דבר שתלוי בהמון גורמים ולא תמיד ניתן לצפות אותו במדויק.

כמה מעיק יכול להיות אם הכלב שאימצנו (תמיד כדאי לאמץ כלב מאשר לקנות) הוא לא בעל משמעת בסיסית, לא מחונך לצרכים במקומות מותרים, הוא נלחץ מאנשים חדשים והופך תוקפני או רועש, בעל חרדות נטישה או חרדות אחרות, מטריד את הילדים ואת בני הבית בזמני ארוחות ושלא נוח ללכת איתו ברחוב. כל אלו יכולים ממש לפגוע בשגרת החיים של משפחה.
אבל, גם אם התגלו בעיות וקשיים, יש אפשרות לטפל ואף מומלץ ורצוי מאוד לטפל כדי לעלות על הפסים הנכונים ולשפר את איכות הקשר ואיכות החיים.

יש 2 דרכים רווחות שרוב האנשים מכירים- אילוף כלבים וטיפול התנהגותי.

מעטים מכירים חינוך כלבים. נעמוד רגע על ההבדל.
אילוף כלבים עיקרו בלימוד הכלב פקודות ופעולות שנרצה שיעשה.זה כולל למשל פקודות "שב", "בוא", "רגלי", "הרצה", "השאר" וכו'.
בעוד חינוך משמעו ללמד את הכלב מהן ההתנהגויות והנימוסים הרצויים והמצופים ממנו.
וכמובן טיפול התנהגותי שלוקח בעיות ספציפיות כגון חרדות, פחדנות, אגרסיביות וכו' ומטפלים בהם.

חינוך כלבים נעשה בעיקר כשהכלב עוד גור, בשבועות וחודשים ראשונים לחייו כיוון ששם יש את עיקר ההשפעה. מדובר בתהליך עיקבי ואסרטיבי שאם נתמיד בו ונשקיע את הזמן והאנרגיה, נוכל למנוע בעיות בעתיד, נוכל לעזור לכלב להסתגל לחיים איתנו ולבצע שילוב איכותי יותר במשפחה ובסביבה שלנו. זו השקעה ששווה כל רגע של מאמץ וחשוב לא להזניח את השלב הזה.

חינוך כלבים יכלול הכרות עם בני המשפחה, הכרות עם סביבת המחייה, הכרת מיקומו בהיררכיה,החינוך מאפשר לו להבין מה אסור לו ומה מותר לו, הוא לאט לאט מגדיל את מעגל הסביבה שלו, בהתחלה המעגל הקרוב ולאט לאט מתרחב וכך מונע חרדות או גירוי גדול כשמתרחקים.

כפי שניתן לראות, מה שנשקיע בחינוך יחסוך לנו באילוף ובטיפול התנהגותי.

שתפו אותנו:
0Shares

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן